۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

کارگاه شبیه سازی دینامیک مولکولی و آموزش بسته محاسباتی لمپس (LAMMPS)، در پارک علم و فناوری قزوین

فکر میکنم این چهارمین دوره شبیه سازی دینامیک مولکولی با نرم‌افزار لمپس است که با حمایت انجمن فیزیک ایران برگزار می‌شود. در حقیقت این دوره به عنوان یکی از مجموعه کارگاه‌هایی است شاخه فیزیک محاسباتی انجمن فیزیک ایران برگزار می‌کند، و این بار ما فکر کردیم در فکر کردیم در جایی غیر از تهران برگزار کنیم. پارک علم و فن آوری استان قزوین میهمان این برگزاری است. تعداد شرکت کنندگان در روز اول حدود ۴۰ نفر بود که به نسبت بعد مسیر و بقیه ماجراها خوب است. البته اشکالی که این بار به وجود اومد هم جالب است. به خاطر اینکه ترم دوم در امسال دو هفته کوتاه‌تر شده، خیلی‌ها امتحانات میان ترم رو توی پنجشنبه‌ها برگزار می‌کنند و بعضی از نتقاضیان به این خاطر نتونستند شرکت کنند.

در این دوره هم شبیه به دوره‌ای که تیم ما توی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران برگزار کردیم، بین دو روز کارگاه یک هفته فاصله هست (۱۲ و ۱۹ اردیبهشت) و شرکت کنندگان یک هفته فرصت دارند که مباحثی که توی هفته اول ارایه میشه رو تمرین کنند، و امیدواریم و تجربه هم نشان داده که نتیجه بهتری از نظر راندمان یادگیری و مخصوصا اجرای مثالهای مطرح شده میتوانیم داشته باشیم.

 در هفته بعد ما به شبیه‌سازیهای حرفه‌ای تر مثل پروتینها و DNA، خواص حرارتی و کشسانی نانولوله ها و شبیه‌سازی سیستمهای درشت دانه و مواد دانه‌ای و اجرای شبیه‌سازی های لمپس با استفاده از کارتهای گرافیکی خواهیم پرداخت.

لینک کارگاه: http://www.psi.ir/farsi.asp?page=nsw4

هیچ نظری موجود نیست: