۱۳۸۶ آبان ۳۰, چهارشنبه

مدرسه یکروزه سیستم عامل لینوکس برگزار شد

بالاخره مدرسه یک روزه برگزار شد. نسبتا استقبال خوبی داشت و حدود ۹۰ نفر در سخنرانیها شرکت کردند٬ که توی سخنرانیها با ساختار٬ محیطهای گرافیکی و متنی٬ و همچنین فارسی در لینوکس (و یکی از نسخه‌های لَتِک فارسی٬ که کاری از دکتر شجاعی و چند تا از دوستانشون هست و اسمش ایران تک هست) آشنا شدند. حدود ۶۰ نفر هم در کارگاه که در سایت تشکیل می‌شد شرکت کردند و با بعضی از مباحث مطرح شده بیشتر آشنا شدند. من که خودم از سخنرانیها چیزهای جالبی یاد گرفتم٬ که بعضی هاش اساسی بود.

در مجموع به نظر٬ شرکت کننده ها راضی می‌آمدند و می‌گفتند که تجربه‌ی خوبی بوده. یکسری از دوستان هم می‌گفتند که بد نیست یه مدرسه‌ی پیشرفته‌تر هم برگزار بشه!! روی کاغذ ایده‌ی خوبیه٬ ولی پدرِ برگزار کنندگان حتماً در میاد! همین هم کلّی کار برد. چند تا از دانشجوها دیشب٬ تا ساعت ۱۰ شب داشتند لینوکس نصب میکردند.

امیدوارم یه چنین مدرسه‌هایی بتونه لینوکس رو بیشتر متداول کنه.

واژه‌نامه
LaTeX

۳ نظر:

ناشناس گفت...

خیلی مدرسه‌ی خوبی بود! دست شما هم درد نکنه اساسی ! به این ورودی‌های جدید آدم حسودیش میشه! تازه دانشکده داره میشه دانشکده! اونم وقتی که دیگه ما داریم میریم.

- گفت...

برای تبلیغات هم که شده، می شه خلاصه‌ای از بخش‌های مختلف مدرسه رو روی وب بگذارید. این کار رو می‌تونن دانش‌جویان داوطلبی که توی مدرسه هم شرکت کردن، انجام بدن.

Seyed Mehdi Vaez Allaei گفت...

رهام جان٬ ممنون از کامنتت. امیدوارم بتونیم کسی رو گیر بیاریم که یه همچین کاری بکنه. گیر آوردن یه دانشجوی علاقمند که این کار و بکنه٬ مسئله‌ی اوّله! یه ایده‌ی دیگه هم اینه که یه مدرسه‌ی بزرگتر درست کنیم٬ و مباحث بیشتری رو بررسی کنیم٬ و درسنامه‌های اون رو روی شبکه بگذاریم که ملت اگه به دردشون می‌خورد بردارند.