۱۳۸۶ آبان ۱۶, چهارشنبه

مدرسه یکروزه سیستم عامل لینوکس

بر آن شدیم که یک مدرسه یکروزه‌ی آموزش سیستم عامل لینوکس برگزار کنیم. دکتر محمدی‌زاده پیشنهاد این مدرسه را ارائه کرد٬ و همچنین تأکید کرد که یک سری از علاقمندان زحمت زیادی متحمل می‌شوند تا لینوکس یاد بگیرند٬ و اگر جایی باشد که اصول کلی را یکجا آموزش بدهد٬ کلی در وقت صرفه جویی خواهد شد. همینطور مقدار زیادی از اشتباهاتی که مردم را از لینوکس زده می کند از بین خواهد رفت.

راستش وقتی ما توی تحصیلات تکمیلی زنجان لینوکس یاد می‌گرفتیم کلی آدم دور و برمان بود٬ که وارد بودند٬ و ما اشکالهایمان را از آنها می‌پرسیدیم. با اونهایی که الان با لینوکس مشکلی ندارند هم وقتی صحبت می‌کنم اغلب توی محیط از این و اون یاد گرفته‌اند. ولی این امکان برای همه مهیا نیست٬ و مردم چند بار که توی جاهای مختلف گیر می‌کنند٬ دیگر خسته می‌شوند٬ و عطای لینوکس و به لقایش می‌بخشند. اگه اونهایی که توی این وادی وارد تر هستند کمک کنند٬ مطمئنا تعداد کاربرها بیشتر خواهد شد. لذا از آقایان دکتر حسنی٬ دکتر شجاعی و دکتر شفیعی خواهش کردیم تا یه مدرسه راه اندازی بشه.

امیدوارم که مدرسه‌ی خوبی از کار در بیاد. چند تا از دوستان تو جاهای دیگه هم ابراز علاقه کردند تا شرکت کنند٬ که در صورت وجود امکانات پذیرای اونها هم خواهیم بود.

ان شاء الله٬ تاریخ برگزاری این مدرسه چهارشنبه ۳۰ آبان ماه خواهد بود٬ که شامل سخنرانی و کارگاه است.

۱ نظر:

- گفت...

سلام مهدی جان، چه خوب که وبلاگ گروهتون رو راه انداختی. امیدوارم که منشا اثرات خوبی در آینده بشه. رهام.